Gaziantep otizm ve rehabilitasyon merkezi Sekizincirenk

Sekizincirenk özel eğitim merkezi, Gaziantepde otizm, downsendromu, dil ve konuşma bozuklukları, fizik tedavi başta olmak üzere tüm özel eğitim ve rehabilitasyon çalışmalarında öncülük etmektedir.Alanında uzman hocalarımız tarafından gençlere; otizm, iletişim teknikleri ve oyun becerileri ,otizmde eğitim konularının işlendiği bir seminer verilmiştir.
Bilgilendirme sonunda otistik bireylerimizin evlerine ikişerli gruplar halinde haftada bir gün ve minimum bir saat kalmak koşulu ile gençlerimiz yollanmıştır.

http://www.gaziantepozelegitim.com

Okulumuzda “Hareket Becerisi”, “Akademik Beceri” ve “Yaşam Becerisi” gibi birbirinden ayrı bağımsız birer bütün olarak tanımlanan dersleri yıl boyunca öğrencilere öğretiyoruz. Farklı alanlara ilişkin eğitim konu ve faaliyetlerinin birbirleriyle anlamlı bir biçimde ilişkilendirilmesiyle ve çocukların etkin olarak deneyimlerin içinde yer almasıyla, daha iyi bir öğrenmenin gerçekleşeceğini biliyoruz. Bu bağlamda öğrencilerin problem çözme becerilerine olan ilgilerini artırmayı ve daha işlevsel hale getirmeyi hedefleyen eğitimcilerimiz ile disiplinler arası – tematik yaklaşıma olan ilgimiz artarak devam etmektedir. Bu yeni yaklaşımda seçilen temalar gerek öğretmen gerekse özel gereksinimli bireyi, kendilerini çevreleyen dünyaya yeni ve farklı yollardan bakmaya teşvik etmektedir. Ayrıca özel disiplinlerin öğretilmesinin gerekli olduğu kadar farklı disiplinlerin birbiriyle ilişkilendirildiği bir öğrenme ortamının yaratılarak özel gereksinimli bireyin okula olan ilgisinin artacağını biliyoruz.



Nitelikli bir eğitim için, farklı içerik, yetenek ve disiplinlerin bilgi esasına önem vermekle birlikte, disiplinler arası öğretime odaklanmayı sağlayan yüksek kalitede ve iş birlikçi programa sahip olmak da gerekir.
Bu bağlamda spor eğitimi özellikle “Sağlık Bilimleri” ve “Sosyal Bilimler” gibi farklı alanların tamamlayıcısı olma özelliği ile birlikte disiplinler arası – tematik bir programı destekleyebilme ve yönlendirebilme özelliğine de sahiptir.



Örneğin; öğrenciye ‘’yeşil’’ rengini öğreteceğiz ve temamız yeşil olsun. Biz bu temayı pekiştirmek için tenis dersinde, tenis toplarının görselinden ve şeklinden faydalanırken, diğer yandan doğada var olan çimler ile dokunsal ve görsel etkileşimi tetiklemiş oluruz. Çünkü duyular dokunarak öğrenir. Böylece ana konuyu pekiştirmiş, hem de değişik bakış açılarıyla çeşitli disiplinler arasındaki ilişkiyi duyusal ve zihinsel kurmuş oluruz.

Yorumlar